onsdag den 29. juni 2011

At være her...

Før i tiden var efteråret den bedste tid. Den tid, hvor man atter kunne gemme sig - bag lidt mere tøj, skutte sig i overfrakken og slå hætten op.
Sådan er det ikke mere... Hvert eneste solstrejf i skyggen opsuges, transformeres i ro til nærvær. Og det er som om man slet ikke kan få nok?! 

Det kræver sit - ikke at piske rundt som en "human doing". For det er så nemt at gemme sig bag "doing" - og der er jo altid noget, der trænger...

Der er intet mere nydelsesfuldt end en lys dansk sommerdag - alt hvad der er skrevet og malet om den er sandt! ;o)

5 kommentarer:

Madame sagde ...

Åh ja, hvor har du ret, Rina. For mig er der heller ikke noget mere nydelsesfuldt end en lys dansk sommerdag. Også selv om jeg her til morgen er meget doing - i haven med rumpen i vejret, mens jeg luger ...

Lene Megan sagde ...

For mig har sommeren altid været det bedste, men nu er jeg ikke længere så sikker! ;)

Spøg til side, jeg nyder det. Men der tænkes også tanker, så på den måde er sommeren måske ikke så letbenet, som den har været ...

Rina sagde ...

Kære Madame, der kan nu være meget "being" i den slags "doing" *S*

Kære Megan, og sådan flytter livet sig for os hele tiden... *S* Forhåbentlig bringer dine tanker det go'e og det bedre frem... *S*

Janne Møller sagde ...

Rina, det lyder så fint ;-). Personligt har jeg lært at nyde sommeren på en måde der passer mig og min eksponeringsfrygt. Jeg bader når alle de andre millioner af mennesker er gået hjem, for eksempel - aftensmad og aftenkaffe på stranden er lykken for mig!
'Human doing' <> 'human being' - den var go'!

Rina sagde ...

Kære Janne, jeg ved præcis hvad du mener - med aften-alt-muligt på stranden. Også fordi det bare er særlig stemningsfuldt *S* Note: Human doing/being er desværre ikke min "doing" - har set det på en blog i nærheden ;o)