tirsdag den 16. november 2010

Noget at tænke over...

og noget at arbejde med...

"...når vi kæmper for at være ikke-fordømmende, lukker vi blot af for den del af os selv, som er fordømmende... At prøve at lade være med at være fordømmende er blot at fortrænge en del af dig selv."
(Indre Klarhed, Shakti Gawain)

Jeg har tænkt over dette i forbindelse med den konflikt, der satte store aftryk i mit personlige univers... hvis jeg nu kigger på den, fordømmelsen, og ser det, jeg fordømmer hos den anden, som en skygge af noget i mig - hvad er det så jeg kan lære om mig selv?
Mon denne indstilling alene udgør accept...?!
;o)

5 kommentarer:

sidsephos sagde ...

Når jeg reagerer over et andet menneske, er det ofte i mig selv jeg skal finde kimen til det, jeg reagerer overfor. Da reaktionen jo kun tilhører mig, og sådan set er den anden uvedkommende, altså helt dernede, hvor vi handler ud fra et mønster, der er indlært tidligt, så tidligt, at vi ikke husker hvor det egentlig kom fra.

Rina sagde ...

Kære Sidse, jeg er principielt enig. Der kan være mange mønstre på spil - men også hos den anden... og jeg oplever at det er her udfordringen ligger. Nogle gange kan man blive konfronteret med en situation, som handler om at den anden gerne vil være "on top"... og så gælder det netop om at have sit eget stuff på plads, så man ikke spiller den rolle, den anden lægger op til... ;o)

sidsephos sagde ...

Jeg ved godt hvad du mener. Jeg var meget kategorisk. (c:

Rina sagde ...

Og det var jeg også *SS*
Jeg er ikke bare pricipielt enig - jeg ER enig ;o)

Schanne Izabella Schou sagde ...

Kærlighed til dig