fredag den 26. november 2010

Taknemmelighed...

Åh, fandt lige dette indlæg hos Mary Jaksch: 
Taknemmelighed...siger hun...er en muskel og skal motioneres *S*
  1. What made you happy?
  2. What energized you?
  3. What barrier did you overcome?
  4. What changed you?
  5. What triggered your creativity?
  6. What deepened your spirituality?
  7. What kindness did you experience?
  8. What did others do for you?
  9. What inspired you?
  10. What made you feel good?
  11. What made you laugh?
  12. What difficulty taught you an important lesson?
Vi kan alle blive fanget i negative tilstande - men det er på alle måder destruktivt og det mærkes tydeligt... At tænke på de ting, vi rent faktisk er taknemmelig for, kan hjælpe os ud af den destruktive tilstand.

Det er ikke nemt - jeg mærker tydeligt den indre modstand og den insisterende indre stemme, der råber... al det modsatte af det, der er godt...

3 kommentarer:

Lene Megan sagde ...

Taknemmelighed er en muskel, der skal motioneres! Det kan jeg godt lide. Godt sagt, skrevet ;) Jeg prøver at praktisere det. Det kræver øvelse. Træning! Men man bliver jo god til det, man træner på og til. Ikk? ;)

God vinterdag Rina.

Knus fra mig

sidsephos sagde ...

Hildegard Von Bingen har sat sig på tværs. Jeg tænker taknemmelighed og ydmyghed. Det er måske det, det mærkelige ord Fromhed betyder?

Rina sagde ...

Kære MEgan, det er en svær øvelse, men vi bliver kun bedre... ;o)

Kære Sidse, Jeg er også optaget af hende Hildegard - ja, måske er Fromhed en samlebetegnelse for taknemmelighed, tilgivelse, ydmyghed? Et godt bud, tak for det ;o)