mandag den 15. november 2010

Vi letter låget...

og kigger ud *S*

Der har været gang i meget dybe processer den sidste måneds tid. De har været så dybe, at blikket konstant har været vendt indad og det har været en uoverstigelig opgave at finde glæden, optimismen... Så dybe, at det ikke har været muligt at sætte ord på...

Jeg har mærket og forstået på min krop, hvorfor den form for åndedrætsterapi osse kaldes rebirthing. Det er den vildeste og mest syrede oplevelse at mærke kroppens "hukommelse" for meget tidlige,spæde erfaringer med verden - og være i stand til tankemæssigt at bearbejde og erkende det, der sker. Og jeg er ellers skeptiker, pragmatiker eller hvad det nu er... har simpelthen ikke kunnet forestille mig, hvordan...?

Aktiveret sideløbende med blev en konflikt med een i gruppen - det blev en meget stor indre konflikt, som jeg i går valgte at sætte ord på - foran gruppen. Det var en vanskelig og provokerende opgave - og Marianne Williamsons ord kørte på repeat i hovedet:  
"Living a meaningful life is not a popularity contest. Not everyone is going to "get" you and that's okay".
Hvilket jo også gælder den anden vej - og det havde jeg glemt! *S*

Kroppen er øm og træt - den har klamret sig til gamle mønstre og overbevisninger... og har givet slip på noget. Så nu kigger jeg ud, og oplever lysten til at lade verden komme tættere på, med inspiration, med nu'er, med glæde, med kærlighed. Måske kan man blive ven med sin krop - den har mange historier at fortælle... ;O)

5 kommentarer:

Lene Megan sagde ...

Dejligt at du er tilbage og lettede lidt på låget. Det har været nogle slidsomme processer, men forhåbentlig det hele værd set i bagspejlet!?

Every search is an act of faith! Og kroppen er vores tempel såmænd. Og mit tempel er også lidt slidt og træt lige nu, trænger til en gang maling og en kærlig hånd. Eller kærlig ånd ...

Krutter, keep up the good word! :) Glad for at du er tilbage.

Rina sagde ...

Kære Megan, jeg er virkelig glad for at være tilbage... Keep up the good word... Den var god! jeg siger: Lige Over! ;o)

Janne Møller sagde ...

Dejligt at høre at det vender lidt hos dig :-).

sidsephos sagde ...

Jeg siger bare "Straccou", en form for levemeditaion..."(nej.. det er bare den sjove kode), hviskes der.
At være ven med sin krop og de erindringer, der gemmes her, det kan være en noget af mundfuld at sluge. At kroppen er ens tempel, tjae... jeg kender mange kroppe, hvor templet forbandes langt væk, fordi kroppen hindre al bevægelse. Men du har virkelig skullet arbejde med noget i Dig selv for at kunne tage en slags "konflikt" op i et større forum. Bare det gik godt?!.. Keep up the spirit! det var min..

Rina sagde ...

Kære Sidse,
Jeg er nu MEGET nysgerrig *S* Vil gerne kende den sjove kode for en levemeditation...? Det er smertefulde eringdringer - på flere planer, men jeg forstår mere og mere...Og det er på en (masochistisk?) måde befriende. ;O)