mandag den 19. juli 2010

Sommergrin - nu med skår...

Bogreolen er proppet med bøger... og der er låger for med stof i. Praktisk, så de ikke samler for meget støv; men til gengæld ser man altså for sjældent, hvad den gemmer af glemte skatte! Jeg faldt over disse tre grinere, der har været glemt, måske fra efterårsferien?
Jeg elsker Maise Njor - hun er vildt morsom. Og jeg glæder mig til et godt grin - igen, igen - for jeg trænger sådan! *S*

Eksempel: Den ene bogtitel skulle efter sigende være en scorereplik - "Du ser træt ud, skal jeg holde dine bryster?" Den bliver kun morsommere af, at kæresten bruger den en aften, Maise snakker for meget -"Du ser træt ud, skat - skal jeg holde din kæft?"
Der kom dog lidt skår i gensynsglæden, da jeg i min googlen efter Maise Njors blog (for sådan en har hun da? Not?) stødte på flere blog-indlæg, som åbenbart synes, at det er fordummende, og nærmest kvindeundertrykkende unuanceret...?! Altså hvis jeg tager de dersens briller på, kan jeg godt se pointen.

Men det har jeg faktisk ikke lyst til - ikke fordi jeg er uinteresseret i kvindepolitiske spørgsmål... Måske fordi at jeg først og fremmest er et menneske, godt nok af et bestemt køn, og jeg kan spejle mig i de fragmenter af virkelighed og liv, som præsenteres med humor, overdrivelse og selvironi. Og skal jeg ha' dårlig samvittighed over det??

Altså jeg synes, at det er lidt overdrevet, overmoraliserende og overansvarliggørende - og noget betonfeministisk! (Ind til kvindeligheden af Marianne Williamson kan med fordel læses her *S*)
Godt nok er det sagt, at der er sted i helvede for kvinder, der ikke støtter hinanden... Men hvem har sagt, at vi SKAL være kvinder, før vi er mennesker... Og siden hvornår har humor skullet være politisk korrekt!?

PS. Jeg har tænkt mig at grine, så tårene triller - uden den dårlige samvittighed. ;o)

5 kommentarer:

Unknown sagde ...

Grin du bare med god samvittighed :-)

Madame sagde ...

Åh, jeg har desværre ikke læst de tre, men det lyder pragtfuldt, Rina! Jeg så for nylig, at hun har lavet en brevroman sammen med Fay Weldon, 'Livet for let øvede', og da klappede jeg øjne og ører ud - den skal jeg også ha' fat i :-)

Mig sagde ...

Lyder som et par bøger der vil være dejlige at få fat i... Et godt grin er sgu skøønt !

Hyggehygge
Marianne

Rina sagde ...

Ja, Fay Weldon bogen var også en af dem, der fik en endefuld med på vejen... *S* Men læs dem - for jeg garanterer et godt grin, hvis man altså er til den slags humor...
Dejlig dag til jer! ;o)

Kat sagde ...

Åh, der er s'gi så mange meninger rundt omkring..! For ÅR tilbage var min bror fx så følsom at omtale en fyr, jeg var meget forelsket i, som en "knallert". Og underligt nok satte den lidet flatterende betegnelse sig tilstrækkeligt meget på tværs i mig til, at jeg ikke længere kunne have helt de samme følelser for fyren. Øv, hvad skulle det også til for?

:-)