torsdag den 21. januar 2010

Jeg samler på...

go'e dage på arbejdet! Idag har været sådan en af slagsen, en dag hvor jeg kører glad hjem med overskud, hvor jeg føler, at min indsats gør en forskel, at jeg er god til det jeg laver. Det sker desværre ikke så tit, som jeg synes det burde...Jeg har i (lange) perioder de sidste 3 år været meget ked af mit job, og også af min profession. I de perioder har jeg drømt om at være bibliotekar, at åbne en gårdbutik med cafe, så jeg ku' bage kager dagligt *S* Ordet er vist udbrændt, og fornylig stødte jeg på et andet begreb, "kontaktkvalme". Det dækker den tilstand, hvor man undgår naboen i Netto, hvor man lader telefonen gå på svarer, selvom det er go'e venner, hvor man ikke orker at forholde sig til andre mennesker, når man har fri. Det er et udtryk, som giver rigtig god mening for mig...

For 2 år siden blev jeg syg og i den forbindelse chokerede det mig at opleve, at jeg faktisk var lettet over at være syg, for det betød at jeg ikke skulle på arbejde! Det var jo en absurd tanke, som jeg først delte med nogen mange måneder senere...
Kort forinden havde jeg stiftet bekendtskab med åndedrætsterapi på et højskole-kursus. Det var meget grænseoverskridende for mig og jeg blev konfronteret med enøjetheden i min egen meget akademiske uddannelse, som ikke rummer megen plads til det spirituelle. Efter jeg blev rask, kom der nogle psykiske efterdønninger og jeg kontaktede den åndedrætsterapeut, som stod for kurset. Jeg har nu taget store dele af denne tankegang til mig, og har i efteråret valgt at starte på første år af uddannelsen.

Og hvad har det lige at gøre med go'e dage på arbejdet?!?! Hmmm... ja, det er måske lidt udefinerbart, men en af øvelserne (læs: livsstil *S*) er hver morgen at gennemgå en "morgenbøn". Den er ikke i sit væsen religiøs i almindelig forstand, synes jeg, men bygger på bekræftelser, positiv tænkning og en grundlæggende universel kærlighed (hvad man så end lægger i det).

"This is a bright and beautiful day.
I am safe and acceptable in this day.

As I take 20 full, deep, connected breaths, I choose to be here and receive
the fullness and abundance og this Generous Universe.

I am a participant in this Generous Universe; it is incomplete without me.

I have a choice to se the beauty and experience the nourishment available ti me.

I have a choice to remember that I am innocent and that everyone is safe with me.

I have a choice to let go of the past.

All grievances I release into the hands of love.

I am filled with gratitude for the love that is in my life.

I am grateful for the shelter and support that has always been here for me.

I am grateful for all the blessings that this Genereous Universe has bestowed upon me.

I trust that there is better in store for me than I can even imagine, som I can just let go and receive all the support and love.

I am the Divine Plan manifesting.

I have a right to be here, safe and whole and complete.

I send love to all those whom I know and to all hearts open to receive love."


Cd'en er på hver morgen i bilen og jeg er nu nået dertil, hvor jeg virkelig kan lytte og bliver mindet om, at hver dag er min dag og jeg kan vælge, hvordan jeg vil bruge den - at være sur, vred, muggen eller forsøge at give dagen (og mig selv!!) en chance for at nydes, om ikke andet så i de små ting, der lykkes!
"Elsk dit hjem", som jeg har nævnt før, og bevidst boligindretning er rigtig godt i tråd med den tankegang. Måske er det derfor at jeg allerede har haft så meget glæde af den? I hvert fald har timingen været helt rigtig... Jeg føler mig glad og godt tilfreds - nu også på jobbet!

Ingen kommentarer: