onsdag den 6. januar 2010

What saves the day?

Lige nu lytter jeg til en gammel cd, som jeg faldt over, da jeg ledte efter noget andet. Fantastisk som musik kan bringe een tilbage til gamle stemninger og steder - den her har høj uhm-faktor! Helle Hansen Group - Careful My Heart. Jeg falder helt ned i stolen, er tilbage på Jazzhouse en hin forårsdagaften og glemmer helt, hvad min plan var...

Min inspirationsbog nr. 1 lige nu er opbygget alfabetisk. Jeg er nu nået til L - og har læst videre til M *S*
L=Luksus, luksus i hverdagen. Det fik mig til at tænke lidt - at det er fokus på de små detaljer, der nogle gange kan redde en dag. F.eks. er størstepigen lige gået i seng og jeg har huset for mig selv - sammen med ovennævnte Helle... Nu sænker freden sig...uhhhmm. Det føles som luksus for mig!
M=Moodboard. Som er en slags kort over hvilken stemning eller udtryk, man kunne ønske sig - i indretning af et rum, i ønskejobbet etc. Jeg googlede lige og fandt et par billeder: Og et link: http://mydeco.com/the-magazine/buyers-guide/articles/ten-tips-to-create-a-moodboard .
















Det minder en del om den collageopgave/øvelsen, jeg læste om i "Kunsten at være kreativ" for længe siden - fandt lige bogen frem igen.
Det kunne være sjovt at lave! Faktisk kan øvelsen laves på 20 min. - gad vide, hvad der ville komme ud af det? Kunsten er vist at kunne (læs: turde!) overlade udvælgelsen til intuitionen, og netop se hvad der dukker op?

Det vil jeg drømme om i nat - indtil arbejdsdagen atter truer... For her er ikke sne nok til snefri. Heldigvis er weekenden tættere på end den var...igår ;o)

1 kommentar:

Karen Klarbæk sagde ...

Tak for hilsenen....ja tak, mere "SVUNG" til os alle sammen.

Karen