fredag den 8. januar 2010

Jeg ser ... døde hjørner!


Måske titel til en ny gyser?!
Jeg er på ingen måde en Feng Shui-haj - men nu tror jeg, at jeg har fattet det med døde hjørner! Mit gamle chatol, som jeg forelskede mig i, da det stod hos min veninde og som jeg på skammeligste og egoistiske vis lokkede hende til at sælge mig, har levet en kummerlig tilværelse de sidste 3 år. Det har længe trængt til en meget kærlig behandling - og står, nå ja, i et temmelig "dødt hjørne".

Det har fungeret som kattetrappe til vores højtsiddende vindue, hvor Max og Rosa elsker at ligge og se på dem, der går forbi på stien udenfor. Måske er det en af grundene til, at det ikke har fået den behandling som faktisk tilkommer det. For det nymalede ville bare blive fyldt med kattehår og kattepoter fra dag 1!

Det er ikke fordi jeg nyder at offentliggøre mit rod, men i dette tilfælde tjener det et højere formål ;o)) Som billedet på fornemste vis illustrerer er det, udover et dødt hjørne, fungerer det også som et sort hul, hvor mærkelige ting, der ikke har en fast plads, eller er i transit, lander. (Herunder nytårshattene + al det andet *S* )

Men, men, men - det skal være slut nu! Chatollet skal nu have en bedre plads, hvor det kan tjene sin ejer på langt bedre vis! Nemlig i et andet dødt hjørne *S* Det er weekendens projekt - malingen kan jeg nok ikke helt nå, for der skal vist slibes med grovfilen. Udenfor - og det er for koldt lige nu! Så giver det mig også lidt mere tid til at overveje farve... Hvis jeg skal følge min inderste trang, skal det være gult - så det bliver det nok *S*

1 kommentar:

Pernille på 1. sagde ...

Dejligt at du havde skrevet en kommentar hos mig så jeg kunne finde dig :)

Ja jeg er heller ingen haj ud i feng shui men jeg praktisere det hjemme hos mig på 1.:) og det har jeg gjort i mange år, det er ikke spor hokus pokus for mig, men en naturlig del af min indretning. Jeg kan se at du også læser Ranvita.

Tror at det er en god ide at male din kommmode gul, det er jo en herlig farve, er spændt på at se hvad du finder ud af med den og dens placering.
Knus