søndag den 10. januar 2010

Vafler og vasketøj

Sådan forløb en stille søndag... ;o) Yngstepigen nåede aldrig at komme ud af nattøjet - det er hendes bedste dage, når hun kan tulle rundt og spille Wii, drille kattene og "stjæle" det sidste lørdagsslik i skabet.

Og så har jeg nydt mit "døde hjørne", som nu er blevet et bart hjørne! Men hellere det end "det sorte hul"... Jeg nåede lige at flytte rundt igår, inden vi fik gæster. Chatollet har fået plads i mit "nye" arbejdshjørne - det bliver rigtig godt. Det "døde hjørne"
(billedet til højre er "før" og billedet til venstre "efter")
(roder stadig med Photoscape, men skal nok øve lidt mere *S*)


Jeg er egentlig overrasket over, at det giver energi at flytte rundt på ting (ok, oprydning hjælper også lidt *S*). Det har jeg jo gjort masser af gange, men åbenbart uden at have hjertet med. Så nu falder mit øje jævnligt på små ting, som har fået ny plads eller bare lidt oprydning - det gør mig glad på en ny måde...

Idag besøgte jeg min mor uden familien - det gør jeg alt for sjældent. Jeg hentede en nytårsblomst i centeret (bedre sent end aldrig! tsk,tsk) . På vej ud fangede mit øje dette vidunder! Jeg efterlod et et fedtet næseaftryk på butiksruden og måtte have et billede. Efterfølgende googlede jeg denne ting og fandt et billede med tilhørende tekst - hos (!!!) "Pernille på 1." Jeg har jo voldlæst Pernilles blog her i juleferien, og er nu usikker på, om min underbevidsthed har spillet mig et puds...?! Har jeg virkelig bare spottet denne fantastiske vase selv, eller er der faktisk tale om subliminal påvirkning ???
Either way - denne vase skal bo hos mig! Og jeg ved lige hvor! Jeg ser den for mig på mit nymalede chatol, der bliver limegul (i løbet af et par uger), for som min go'e veninde har oplyst mig - "Lime er den nye rød!"


Lige nu nyder jeg en helt ny blend af te... Jeg fandt denne skønne pakke instant chai te i Irma og måtte eje den, alene pga. indpakningen, som jeg ville glæde mig over på min tehylde! (vaser eller te - same difference?!) Det er en noget tvivlsom blanding, som i pulverform indeholder både mælk og sukker og en hel del tilsætningsstoffer, vil jeg tro...
Meeen jeg er til de nemme løsninger, og det skal jo bare blandes med vand! OK, det smagte HELT forfærdeligt, godt nok af chai, men med så meget sukker, at det var udrikkeligt! Nu har pakken stået på hylden en måneds tid og jeg har ikke nænnet ikke at smide den ud. Idag fik jeg den ide at komme et par skefulde i en almindelig chai-te - og heri smager det ganske forrygende! Så nu bliver pakken nok alligevel tømt... for jeg kan rigtig godt li' chai.

Nu kan jeg ikke længere ignorere, at det er mandag imorgen... ;o)

Ingen kommentarer: