søndag den 25. april 2010

Muligheder eller pligter?

Jeg læste lige indlægget hos Losarinas mor - og den lille refleksion over pligter vs. muligheder... Det giver altså god mening. Hvis vi nu bare kalder alle pligter for muligheder, mon så ikke det sure af pligterne går lidt af? Jeg tror, at der er noget zen over den tanke... ;o)

I denne weekend har vi gennemført flg. muligheder:
  • besøgt dejlige venner i uforpligtende hængen-ud
  • samlet 50 bordkort
  • foldet 50 servietter
  • set to go'e film - Vølvens forbandelse og Luftkastellet...
  • være på genbrugen med alskens skrald
  • gjort rent i hytten her
  • tryllet med en bordplan

Sikke en masse - måske man burde lave en liste for hver weekend; især dem hvor man ikke synes man når noget...?!

Vi har en konfirmation til afvikling om godt to uger - det præger ugerne, tanker - der er ikke plads til så meget mere end det og hverdagen. Ej heller til bloggen her; jeg læser næsten hver dag, men når ikke rigtig at samle mig til at skrive indlæg. ;o(

Men jeg glæder mig til den store fest - selvom den sætter hele mit kontrolfreak-gen i aktivitet. Men det er så en øvelse i at give slip... og det har jeg under alle omstændigheder godt af at øve mig i! *S*

Yngstepigen havde fundet en gammel Bamse-bog frem idag - hun læste den igennem fra ende til anden, med opgaver. Opgaver, som hun selvfølgelig er alt for gammel til og som hun har lavet 100 gange. Men det er jo indbegrebet af minder og nostalgi. Jeg kom i hvert fald til at tænke på nogle af Bamses udtryk, som lever i hverdagen hos os... og som får os til at smile.
  • "Grådumset" = farve, der er så blandet, at den er ... nå, ja grådumset.
  • "Nydningen" = at nyde, som navneord?!?
  • "Pip-gok-gulle-goklinger" = det får jeg jævnligt!
  • "Tivertifald! = ja, det giver vist sig selv...
Og en af yndlingsscenerne - da Bamse skal dele lagkage til fødselsdagen, og deler lige over - "to stykker til jer og to stykker til mig!" *GG*

Det ku' godt være en af mine drømme - at lave børne-tv...
;o)


2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Ja, sikke meget ! Måske vi burde skrive ned al det vi udretter, istedet for alt det vi burde lave :-)
Bamse holder !!!
Og sådan en fest , bruger af ens energi, så fuld forståelse herfra :-)

Rina sagde ...

Ja, en liste over det vi udretter! Hurra for det! En "done"-liste i stedet for en "to-do"...
Kh Rina