mandag den 19. april 2010

Træt på den fede måde...

Åh, jeg er rigtig, rigtig træt! Om en halv time skal jeg ramme puden - med mit hoved... *S*

Det har været en begivenhedsrig uge - tid til nye tanker og udfordringer. Og min krop reagerer med træthed og ømhed, men det er på den gode måde.

Weekendens tema på åndedrætstræningen har været kreativitet... Vand på min egen lille mølle - netop det tema ligger bag min beslutning om at gå ned i arbejdstid og skabe rum til ny-tænkning på arbejdsfronten. Kan man f.x. kombinere Feng Shui med parterapi og indrette et soveværelse i et terapi-forløb? Hvor modig kan man blive - hvor meget tør man?

Denne gang havde vi en skrive-coach på besøg. Hun var meget inspireret af Julia Cameron, og satte os i gang med forskellige skriveøvelser. Jeg synes jo lidt, at min kreativitet ikke rigtig blomstrer - at jeg ikke rigtig kan noget...?! Indtil det gik op for mig, at jeg ikke rigtig indregner det at skrive - ej heller at skrive bloggen her?! Det er da noget mærkeligt noget... bare fordi jeg skriver stolpe op og stolpe ned på jobbet, bliver det pludselig til en selvfølge, noget der er taget for givet?

Kreativitet er skabelse - så det at skabe noget er en krea-proces... Men er det mon nok? Er det nødvendigt, at vi har oplevelsen af en skabelse... hvad med frikadellerne? Er de krea? Måske - måske får vi en dag lyst til at tilføje en "secret ingredient" og så har vi kreeret noget "nyt"?

Ok, nu pludrer jeg vist... look out, hovedpude - kawabunga!! (hedder det det?!)
;o)

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Jeg synes det må være så spændende med alle de selvudviklingskurser du er en del af !
Kan godt forstå du er træt:-)

Hjertets renhed sagde ...

Det lyder meget spændende. Jeg tror man kan alt - er det ikke dig selv der sætter grænserne for din kreativitet?
Det med skrivningen er også rigtigt interessant. Hvorfor regner du ikke bloggen med til din kreativitet. Det slår mig at jeg selv gør det samme.
PS: I drømme er madlavning symbol for kreativitet - så bare kom iagng med de frikadeller ;o)