søndag den 14. marts 2010

Gamle mønstre...

Jeg aner et gammelt mønster... et mønster af behov og impulser, der lukkes ned i ugens løb - og først bliver lukket ud i weekenden... men først skal igennem et filter af skal-og-burde, af overvældelse og fastlåshed, før min handlekraft og energi kommer til overfladen.

Før min faste fridag om fredagen, tilbragte jeg hele lørdagen i den tilstand... Nu har jeg (som regel) min fredag til at finde energien og glæden - og det vil jeg ikke bytte for noget!
Mønsteret genoplives nu, fordi jeg var nødt til (??) at være på arbejde et par timer i fredags. Det giver anledning til reflektion og selvransagelse ... hvordan, hvordan kan jeg lære at være i jobbet, uden automatisk at lukke ned, uden bare at skulle overleve ...

Igår læste jeg et indlæg hos Hjertets Renhed om monotasking - at gøre en ting ad gangen. Idag vil jeg finde et lille billede i lommestørrelse, printe ordet på og laminere det.... Måske det kan forebygge en blæksprutte-hjerne?

Idag er det også søndag - det vil sige, at mine lyster igen er fremme i lyset *S* Jeg vil bage boller og i skoven for at finde et træ til stuen - sådan et man kan hænge små hyggelige ting på.
Så har jeg små ideer til min billedvæg - og fandt denne forrygende lille sag igår.
På kunstnerens hjemmeside var denne billedvæg fra hendes hjem - jeg er målløs! Og inspireret!


Ideer til billeder...Måske det lykkes at udføre dem.
Jeg vil nyde dagen... ;o)

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Jeg håber så inderligt at du finder dine veje.
Nyd din Søndag :-)

Rina sagde ...

TAK! Jeg arbejder på det...*S*
Solen vælter frem her - det bliver en go' søndag ;o)