tirsdag den 9. marts 2010

Jeg er begejstret...

for flere ting idag, faktisk...

Allerførst - flere steder i blogland den senere tid er jeg stødt på det med søstersolidaritet - eller mangel på samme, som flere skriver om i en eller anden form. Jeg kan sagtens genkende det... søsternidkærheden - hun-har-lækrere-hår-end-mig-agtigt?!
Men det er bare, at jeg her til formiddag er blevet helt rørt over de mange fine indlæg om livets fortrædeligheder,, livet smukke nu'er, ja, "bare" livet i al sin almindelige overvældenhed. Og ikke mindst de opmuntrende, søde, fine, inspirerende kommentarer, der bliver skrevet rundt omkring. Kommentarer, der viser medleven, medfølelse, forståelse, støtte - de steder jeg kommer i blogland, lever den endnu, søstersolidariteten... Så jeg er begejstret! *S*

Og så blev det idag, at den kom, bogen fra Norge. Jeg havde ellers tænkt, at hvis den ikke kom idag, ville jeg rykke... jeg har brugt uger på at finde netop den bog, som er udsolgt overalt.
Den er om muligt endnu finere end den danske udgave, og det norske er nemt at føle sig hjemme i - Jeg er rigtig begejstret!

Jeg slog straks op, for at se hvor den forrige læser havde lagt bogmærket.... *S*
"Å omskape din egen verden" og "En kunstner er en som skaper" er overskrifterne på den side... Det vil jeg rigtig gerne - omskabe min verden, særligt mit arbejdsliv. Og jeg er utålmodig - og utålmodig skaber frustration!
For jeg er jo i gang - jeg kan bare ikke helt mærke det - altså der hvor jeg virkelig har brug for at det batter noget her og nu...
Og når jeg bevæger mig rundt i blogland, må jeg sige... Vi laver en klub - en klub for de drømme, der endnu ikke er levet ud! *SS*

Tænk hvis man ku' blive bakkesangerinde - seriøst! ;o)

10 kommentarer:

Mig sagde ...

Bakke sangerinde... hihihi... Ja det kunne da være sjovt at prøve... Men er sikker på at jeg ville blive vist døren inden der var gået en time... hihihi har ingen stemme i livet..

Hmmm tror jeg drømmer om at blive lotto millionær... hihihi eller... nok bare at have tid og mulighed for at bestemme fuldt ud over min tid.. og muligheden for at kunne være noget for andre ..

Rina sagde ...

Jeg er helt sikker på, at der boren bakkesangerinde i mig - hun er bare ikke modig nok endnu *S*
Men lotto-millionær ville være det ultimative, netop at ku' bestemme over egen tid - og være krea uden at blive tvunget ind i en kommunekasse...vi drømmer videre! *S*

Mig sagde ...

Ja... drømme er godt at have !

Unknown sagde ...

Sikke et dejligt indlæg !
Og bogen er ganske rigtig smuk :-)

RikkeW sagde ...

Hej Krutters Krøller, jeg er sikker på du har det lækreste hår....hi hi.
Hvor blev jeg glad for din besked på min blog. Det er dejligt at få feedback, når man lægger en del af sig selv ud til andre på den måde. Jeg har selv meget svært ved at lade være faktisk, når jeg støder på noget der klinger i mig, med at respondere.
Jeg er også en af dem med en drøm eller følelsen af at jeg har noget indeni som venter, men som jeg ikke kan udføre i den rene form som mit liv ser ud nu. Jeg vil rigtig gerne kunne leve af mine tøj-idéer.
Nu kalder ungerne, jeg vender tilbage.
Kh Rikke

Rina sagde ...

Kære Miri - TAK! *SS*
Kære Rikke - en dejlig kommentar, du har lagt til mig - jeg bliver også rigtig glad for de små kommunikationer. Velkommen tilbage en anden gang *S*
Rina

Madame sagde ...

Ja, vi laver nemlig en klub, en klub for de drømme, der endnu ikke er levet ud, som du slutter med ...
Jeg vil neget gerne komme og høre dig synge i Bakkens Hvile :-)
Tillykke med den skønne bog! Min er vist fra 1999, og jeg bruger den trofast stadigvæk - den er helt genial.
Dit øverste billede (header hedder det vist) er bare så smukt!!!

Rina sagde ...

Kære Madame,
jeg sidder her i det åbne kontorlandskab med en rørstrømsk tåre i øjenkrogen - Din kommentar rører mig - tusind tak!
Rina

L sagde ...

Hvor er den smuk, din nye bog! Tillykke :-) Det var godt du fandt den, for den er helt og aldeles vidunderlig at leve med!
Jeg ELSKER drømme! Og at blive bakkesangerinde synes jeg lyder VILDT fantastisk't! :-)
Kram :-)

Rina sagde ...

Kære Lotte, TAK - for det er dig, der har inspireret mig til bogen! Sammen med "Elsk dit hjem" er det biblerne her!
Rina