mandag den 8. marts 2010

Kampdag...?

Jeg mente ellers ikke jeg havde stof til et indlæg i aften... Men det var lige indtil yngstepigen ved sengetid smed sit afklædte tøj i mit skød.

"Hvorfor skal jeg lægge dit tøj sammen, egentlig?", spurgte jeg, lettere naivt?!
"Fordi det er sådan noget du gør - sådan noget som mødre gør", svarede poden... med et flabet grin.

Tjaaah, hvad svarer man til det, når det er mandag aften, ugen kun lige begyndt, og den har allerede været meget lang... ;o)
Og så var det at jeg kom Kvindernes Kampdag i hu - for det er vel her, vi kæmper og bør bekæmpe et serviceniveau, der langt overgår vores ressourcer og almindelig realtid? Hjælp til selvhjælp - det vil jeg kæmpe for!

Nu vil jeg kæmpe med sofaen, som har overfaldet mig - den kamp vinder jeg ikke idag! *S*

8 kommentarer:

Unknown sagde ...

Frække tøs ! :-)
Håber du tabte kampen med sofaen, den kamp bør ikke kæmpes :-)

Rina sagde ...

Jeg tror, det mindst er blevet 15-0 til sofaen... jeg ved det ikke helt, for jeg faldt i søvn! *GG*

Madame sagde ...

Haha, det var et fint svar fra Yngstepigen :-) Måske er det i virkeligheden os selv, vi skal kæmpe mest med?

Rina sagde ...

Madame, det tror jeg du har HELT ret i - jeg synes det er en hård kamp at holde fast nogle gange, velvidende at det er ris til egen r.. *S*
Måske er det den moderne Kvindekamp - at kæmpe med vores servicegener, selvværd og retten til at sige fra...?

Birgitte sagde ...

Nej, nogle gange er det som om det burde hedde en sofamagnet i stedet for bare sofa ik??? God dag;0)

Rosa Velour sagde ...

Hvor jeg dog kender det. Jeg er begyndt at trumfe nye regler igennem, men det er simpelthen så svært. Ofte falder jeg ind i de dumme vaner, som min mor i god tro lærte sin datter.

Rina sagde ...

Birgitte - min sofa forvandler sig til en magnet - hver aften kl. 20.

Kaosblogger - Min mor strøg alle min fars skjorter - altid! Det er da i det mindste een ting, jeg aldrig har gjort *S* Men når man er presset på tid og følelser, overgiver man sig nemmere til de gamle rutiner - så skal man ikke tænke så meget...*suk*

Rina sagde ...

Eller kæmpe med selvopfattelse af at være lidt "kælling", for den sags skyld *S*