søndag den 21. februar 2010

Neurologisk fuglerede...

Stille, stille søndag...

Vores gæster meldte afbud her til morgen - og pludselig bredte en hel dag sig ud foran os. Hvad bruger man sådan en tidsmæssig foræring til? Man burde jo udrette noget...stort?!

Hmmm... det har jeg så ikke - jeg har befundet mig i en neurologisk fuglerede lige her, foran pc'en. Fat i den ene tråd, følge den lidt, falde over en anden tråd, følge den lidt, tilbage til den første og videre til den tredje osv. etc. På den måde kommer man vidt omkring i blog-land, net-land - mere inspiration, flere blogs at følge... Ulempen er at det stjæler tid, meget tid. Så meget tid, at alle ideerne forblev ideer idag - til gengæld er der kommet flere til...

Dette billede af Elkemay er ret fantastisk!
(Jeg håber det er i orden, at jeg viser det her - når jeg nu linker til siden, hvor det sælges...?)
Jeg har længe flirtet med tanken om at forsøge mig med collage... Det her er i hvert fald meget inspirerende og smukt!

Og så er jeg dykket ned i bogen fra biblo - Naturlig Overflod af Sarah Ban Breathnach. Den virker lovende - lækker, tyk, med silkesnor og et afsnit til hver dag i året. Man får straks fornemmelsen af følgesvend, en omvendt dagbog, der er skrevet på forhånd... Jeg må eje den selv.
Idag står f.eks.:
"Måske er der en længe begravet drøm, der stadig kalder på dig fra en vej, du valgte ikke at følge... At dine drømme er forsinket, er ikke ensbetydende med, at de er blevet nægtet dig."

Åh, det fylder mig med håb og stille glæde på sådan en søndag - en søndag inden en arbejds-mandag. ;o)

3 kommentarer:

L sagde ...

Jeg holder SÅ meget af Elkemay! Hun har en blog, kender du den?
http://elkemay.typepad.com/
Og hvor er jeg glad for du har fået fingrene i Naturlig Overflod. Det er en rigtig dejlig bog!
:-)

Rina sagde ...

Orv, tak for det tip! Det er ret fantastiske ting, hun laver. I det hele taget er jeg blevet meget betaget af Etsy.com - der er de mest utrolige ting...Tak! KH RINA ;O)

Unknown sagde ...

Kender godt de dage , hvor man sidder lææænge foran computeren :-)
Bogen er en ejebog !!