søndag den 26. september 2010

Geo-caching...

Vi har prøvet geo-caching for første gang i dag! Sædvanligvis er vi rigtige dårlige til at komme ud af røret i weekend for at få frisk luft. Men i dag besluttede vi at tage gps'en i lommen og printe nogle koordinater ud - og så gå på skattejagt. På Geocachingdanmark.dk kan man se hvordan.
I sin enkelhed går det ud på, at man leder efter poster med koordinater plottet ind i sin gps. Posterne kan ligge allevegne, så vi har været på jagt i en radius af et par kilometer, fra hvor vi bor. På Geocaching.com kan man se, hvor der er poster - og der er mange! Når man finder posten kan man skrive dato og navn - nogle steder ligger en lille kasse med bytte-ting - man tager en ting fra kassen og lægger en anden i stedet. Ungerne synes, det er spændende og hyggeligt - selvom Yngstepigen blev lidt muggen over, at hun ikke fandt nogle i første omgang. Nogle af dem kan være ganske svære at finde...


Det er altså superskægt - og for os giver det mening at gå tur, når vi har noget at gå efter *S* To ud af tre poster fandt vi idag - men i vores område ligger over 20 poster gemt! I min mobil er gps - og så har jeg samtidig kameraet ved hånden, så man kan knipse lidt undervejs.
Jeg har faktisk aldrig set så smuk en fluesvamp før - det siger lidt om hvor lidt jeg kommer ud - altså i naturen *S*

7 kommentarer:

Lene Megan sagde ...

Det var dog en fantastisk ide! Skattejagt ... så er der noget ved at komme UD! :-)

Fortsat god søndag.

Rina sagde ...

Ja, rigtig super! Man bliver hurtigt grebet af en stemning, og kan gå længe *S* Det er ikke sidste gang vi prøver det! ;o)

Sidse sagde ...

Min lillebror har prøvet, han er på nogen måder heldigvis et legebarn. Sjovt. Smuk smuk fluesvamp.

Karin sagde ...

Har aldrig hørt om det før. Lyder super skægt. God inspiration. Kh Karin

Rina sagde ...

Kære Sidse - legebørn er godt og inspirerende! But timing is everything...
Kære Karin, det får os i hvert fald ud i den friske luft! Og det er lidt af en bedrift *S*

Fluesvampen/Lærke sagde ...

Skønne smukke fluesvampe :-) Jeg kom forbi din blog og vil da lige hilse på! Ind i mellem smutter manden og jeg ud og strækker benene og gerne et sted vi ikke kender. I den forbindelse er vi også, helt tilfældigt, stødt på de små "skatte". Alt der kan få en op af stolen (sofaen) og ud i naturen er genialt :-)

Rina sagde ...

Kære Lærke, du er meget velkommen her! Og så kom jeg også lige forbi dig og din blog - dejlige billeder! Jeg synes også det er fantastisk at opdage nye steder - og nu kan jeg måske lokke familien med på søndagsture fremmede steder - når vi kan finde skatte! ;o)