tirsdag den 14. september 2010

Nu bliver det spændende....

for jeg har fået min CVR-registrering fra SKAT.
Jeg flår brevet op og glæder mig til nu at kunne sende den første faktura afsted! Men så er det, at mit blik falder på kontakt-oplysningerne... Hmmm... mit gamle fastnet-telefonnr - har ikke været aktivt i fire år - mærkeligt?! Læser videre... og det går langsomt op for mig at det er mit gamle firma, der nu er aktiveret?!!??! For #/¤"=?=)")"#(/!("#¤¤%"¤#&... og den slags!

Jeg har møjsommeligt udfyldt den foreskrevne formular online med al det nye, nyt navn, ny mail osv. - bliver det DA slet ikke læst? Hvad mere er, så kan firmaet ikke længere hedde det gamle, for det er der en andens firma, der hedder - i Slagelse eller noget...

Nå, jeg beslutter at ringe op til SKAT (ja, det var i trods og ikke et øjebliks optimisme) - 5 tast-selv menuer kommer jeg igennem - og får at vide med en lidende kvindestemmme: "Vi har i øjeblikket meget travlt"... Mens jeg venter, med liflig easy listening i ørene, fortæller samme kvindestemme, at hvis jeg har ændringer til stamdata ved firmaregistrering, skal jeg kontakte Erhvervs-og Selskabsstyrelsen - det hele kan ordnes online...!
MEN FOR F..... det erjo det jeg HAR gjort - og se nu hvad der skete?!?!

SKAT - et mysterie og en gådebog!

Ingen kommentarer: